sobota, 30 stycznia 2016

Ciasto na pizzę

Składniki ciasta do pizzy:
półtorej szklanki mąki pszennej
pół szklanki letniej przegotowanej wody
dwie łyżki oleju roślinnego
3 do 4 gram drożdży instant lub 25 g drożdży świeżych
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki cukru
jako dodatek dwie łyżki ziół prowansalskich (w celu urozmaicenia wyglądu i smaku ciasta można użyć dowolnych przypraw, lub nie używać ich wcale)

Przygotowanie ciasta do pizzy:
Do dużej miski wsypałam mąkę, drożdże i dobrze wymieszałam. Następnie dodałam olej, cukier, sól i znowu wszystko dobrze wymieszałam. Zaczęłam stopniowo dolewać wodę i łyżką, a pod koniec już ręką wyrabiałam ciasto aż powstała jednolita kula (jeżeli ciasto się lepi to dodaj mąki i dalej wyrabiaj). Ciasto powinno trochę urosnąć, dlatego uformowaną kulę ciasta zostawiłam w ciepłym miejscu w przykrytej misce na 20-30 minut. Kiedy ciasto odpoczywało, przygotowałam składniki, które zamierzałem ułożyć na pizzy. Ciasto najpierw rozgniotłam dłońmi na gruby placek, a następnie porozciągałam. W ten sposób uformowała się ładna okrągła pizza, którą ułożyłam na posmarowanej odrobiną oleju blasze i jeszcze dłońmi rozprowadziłam placek tak, żeby zajmował całą formę. Na ciasto nałożyłam sos pomidorowy i kilka rzeczy zalegających w lodówce (wędlina, pieczarki, papryka). Tak przygotowana pizza wylądowała w piekarniku nagrzanym uprzednio do temperatury 220 stopni celsjusza. Każdy powinien znać swój piekarnik i dostosować indywidualnie czas pieczenia. Ja proponuję jednak 15 do 25 minut. Jeżeli chcesz sprawdzić czy pizza dobrze się upiekła, najlepiej zajrzeć na jej spód. Jeżeli jest przyrumieniony to znaczy, że można podawać!

Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz